Every once in a while we get frantic calls from people who have found, through a Google search, their name or their company’s name on our webpage, www.princetoninfo.com. “The information is wrong!” they say, their voices rising. “You must change it immediately!”

Sometimes we comply with their request. Our policy is to archive every article, starting in 1998, and to keep them all online in perpetuity. But our articles plainly say, at the top, “This was printed in U.S. 1 Newspaper on such and such a date.” And if the information was correct when it was printed, we don’t want to change it. Otherwise it would no longer be an archive.

In rare cases we relent. One person said she had traced many wrong-number calls to a company’s old number on our website. We took her number off that page.

And if we learn our original story was incorrect, we are also eager to change it. In this issue, for instance, we are correcting two stories, one printed on September 28, 2005, and one on September 26, 2007. The reporter had taken information from the 2005 story and used it in the 2007 story, but now we find we were wrong from the beginning.

The correction comes from Nicky Kedia, who wrote to say that his company, Bramha Infotech, was founded in 2004 and not 2001. Also, “I was not a founder of SoftwareArt. I started doing some work in 2001 but we actually formalized everything in 2002.”

Lesson to be learned: If you see something wrong, tell the editors about it right away, because that mistake will certainly be repeated.

Sometimes the online article was right at the time but circumstances have changed. On Friday, October 19, seven people were exonerated of official misconduct charges — failing to report $65,000 in gifts and entertainment from OSI Collection Services — in a state corruption prosecution. Based in Missouri, OSI had 100 employees at Windsor Corporate Center collecting back taxes for the state. Last year we printed names and the details about who was accused of accepting which spa treatment, Broadway trip, and golf outing (U.S. 1, October 25, 2006 and February 14, 2007).

On October 19 Superior Court Judge Thomas P. Kelly dismissed all charges against one of the OSI employees, vice president for sales Remy P. DeVarenne, and all six treasury department officials.

It was a ground breaking decision. The judge says that ethics code violations should be dealt with by the Ethics Commission, not by the criminal court system. “Legislature never intended to use Ethics Code violations to be the basis for criminal charges unless the act itself was a crime,” he wrote.

For the record the charges were dismissed for Harold A. Fox Sr., deputy taxation director; Robert K. Thompson, state taxation director; his wife Carmela L. Thompson, a clerical services manager; David M. Gavin, an assistant deputy; Karen M. Wood, a technical services deputy director; and Janice Eckstein, a former assistant revenue deputy director. The judge also dismissed 9 of 16 charges against former OSI sales director Sandra Bielanski. Her lawyer is challenging the remaining charges.

Facebook Comments